KALİTELİ REKABETİN ÜSTÜNLÜĞÜ - KORSAN REKABETİN ÖLÜMCÜLLÜĞÜ

Büyük firmalar hep kendileri ile rekabet ettiklerini söylerler, aslında rekabet çok çeşitlidir. Ölümcül Rekabet, Profesyonel Rekabet, Korsan Rekabet. Aslında kendi kendileri ile rekabet ettiğini söyleyen firmalar Korsan Rekabete tutulmuş Lider firmal

Bahsettiğimiz Rekabet Çeşitlerine bir göz atalım;
1.       Ölümcül Rekabet : Aynı sektörde aynı hizmeti veya ürünleri aynı kalitede veren firmaların fiyat kırarak, promosyonda tab yaparak ortaya çıkardığı, yabancıların “Kırmızı Okyanus” (Köpek balıklarının birbirini yemesi) diye tabir ettikleri rekabet.
2.       Profesyonel Rekabet: Aynı sektörde aynı hizmetin veya ürünün farklılaştırarak, yeniliklerle ortaya çıkan mücadeleci rekabet  bu da tam örtüşmez ama “Mavi Okyanus” (Kan revan söz konusu değil, rakiplerin biribirini tebrik etmesi bile muhtemeldir)
3.       Korsan Rekabet: Aynı sektörde lider olan kurumun yaptıklarını taklit edilmesi ile olan rekabet  buna da “Çin Pazarı” denilebilir.
Burada 2 numara herkesin de düşüneceği gibi benim favorim öyle heyecanlı bir rekabet ki bu, karşındaki benim düşünmediğim ne düşünecek diye heyecanlanacak bu heyecanın etkisi ve kaçınılmaz sonucuyla yenilik yapmaya devam edecek kafa patlatacaksın. Aksiyon macera bu rekabette...
Burada önemli nokta şu 1. Ölümcül Rekabet  ile 2. Profesyonel Rekabet bir araya gelsede bir firmaya 3. Korsan Rekabet kadar zarar veremezler.
Lider firma yatırım yapar, innovasyon yapar, pazarda yer açar ve bütün bunlar olurken çok çetin ve çok çetrefilli bir yoldan geçer. Tabir yerindeyse canı çıkar. Asıl işi yapmak için bir çok aşamadan geçer ve sıra asıl işe sıra gelir ama o da ne Korsan Rakip çıkar ortaya ve sadece asıl işi yapmak için çaba harcar ortam hazırdır çünkü, mücadele etmiş ve yorulmuş bir sürü de emek, para harcamış olan firma liderde olsa ne oluyor yahu der.
Tabi korsan rakipler de iki çeşittir. Biri yorulmuş olan lider firma yolu açarken asıl işi liderden daha iyi geliştirebilir ki bunu yapan zaten korsan konumunda kalmaz Profesyonel rekabete geçer çünkü işin içine innovasyon girer yenilik vardır bu aşamada lider firmanın yol açması daha da kolaylaşır açıkçası korsan demek haksızlık olur, lider firmanın amacını ve asıl işini kavramış atağa geçmiştir bu rakip aslında bir yol arkadaşıdır.
Asıl zarar, Lider Firma yolu açarken “çin malı” bir iş çıkartıp açıldığı kadarından fayda kâr sağlamaya çalışan korsandır.
Şöyle bir örnekleme yapalım herkesin hayal edebilmesi açısından.
Evine yeni teknolojik bir ürün alıyorsun bu daha önce piyasa da olan bir şey değil ama o da ne hayal ettiğin gibi bir ürün değilmiş oysaki korsan rekabet yapan bir firmanın ürünü ise o ürün o firmaya değil ürünün geneli konusunda kötüdür algısı yaratan bir kategoriye giriyor ve burada Lider firmaya bir sekte vurulmuş oluyor o ürünü artık o kişiye satamayacak.
Tabi bir ürünü bir kişi beğenmezse istatistiki açıdan erkekse 5 kişiye, hemcinsim kadınsa 25 kişiye anlatıyor J.
Korsan deyince aklınıza kitap CD falan geliyorsa şöyle düşünün bir CD aldınız, aldığınız albüm yeni piyasaya çıkmış bir şarkıcının ses berbat geliyor CD nin kalitesizliğinden ama ilk dinlediniz ya sesi kötü sanıyorsunuz  o şarkıcıyı dinlemekten vazgeçiyorsunuz gibi.
SERUM ŞİŞESİNDE SU SATMAK GİBİ.
Merdiven altı üretim gibi.
İşte bu Lider firmanın bu durumu 1 numaradaki Ölümcül Rekabetten beter bir durum. Aşmanız gereken engeller , yollar yatırımlar uzadı çünkü.
İşte yıllardır yaşadığımız, şirketimizin, sitemiz tarimsalpazarlama.com un yapmış olduğumuz tüm hizmetlerin başına gelen de ne yazıkki bu tür bir rekabet.
Ama vazgeçmeden devam edip bu zorlukları da aşarak ilerliyoruz. Lider olmaktan ve bu zorlukları da aşabilecek iç güce sahip olmaktan dolayı gurur duyuyoruz ama Korsan Rekabet ah o korsan rekabet.
Web, mesaj servisi, uygulama her şey ama her şey ve sıra son hizmetimiz Çiftçi Bilgisayarın daymış duyumlarımıza göre :)
Kendime Not: Her zaman ki gibi inandığın değerlerde işe devam et.
Okuyucuya Not: Hizmet veya ürün üreticisi iseniz veya olacaksanız yaptığınız işlerde profesyonel rekabet değerlerini  göz önünde bulundurursanız ancak uzun ömürlü olabilirsiniz. İyi iş ve üründe hiç bir zaman tekel olunmaz veya tekel kalınmaz, rekabet önemlidir. Rakibin hangi kategoriye girerse girsin ne yaptığını, nasıl hareket ettiğini bilmelisiniz. Ölümcül veya Korsan Rekabet sizi yıldırmasın.
Tüketiciye Not: Lütfen aldığınız hizmet ve ürünü araştırın güvenmeden, bilmeden, alternatifine bakmadan almayın.
Rakibe Not: :)
Tülin Akın
Kurucu Ortak
Tarımsal Pazarlama Ltd. 

TÜLİN AKIN

2004 yılında öğrenciyken kurduğu Tarimsalpazarlama.com ile Türkiye`nin ilk ve önde gelen iletişim, e-öğrenme networkü ve e-ticaret medyasını hayata geçirdi. 2007 de İhracatın Yıldızlarında e-ihracat birincilik ödülü aldı. Tarımsal Bankalarla birlikte Çiftçi Kredi kartlarını modelleyerek, çiftçinin zarar görmeden finans kaynağı bulmasını sağladı ve bunları anlatmak için 12.000 köy ziyareti gerçekleştirdi. Vodafone ile birlikte Çiftçi Kulübü nü kurdu ve Çiftçiye özel SMS ve Uygulamalarla 1 milyon 400 bin çiftçinin ve ailesine bilgi ve hizmet ulaştırarak tarımda erken uyarı bilgilendirmeleri ile yaşam tarzlarını değiştirdi. Intel`in desteklediği, okuma yazma bilen herkesin kullanabileceği ve bilgi, iletişim, pazarlama, ihtiyacı olan konularda uzmanlara soru sorabilmeyi sağlayan bir Çiftçi Bilgisayarı yazılımı ürettirdi. Kırsal Alanda Su Bilincini geliştirmek ve Traktör Kazalarını önlemek amacıyla da Sosyal Sorumluluk projeleri gerçekleştirdi. 2012 Türkiye Ziraatçılar Derneğinden Tarımsal Ticareti Geliştirme Ödülü, 2013 Sabancı Vakfından Türkiye`nin Fark Yaratanı, 2013 JCI - TOYP Dünya`nın 10 başarılı Genci Girişimcilik ödülü, 2103 Anita Borg Institute Uluslararası Sosyal Etki Ödülü, 2013 Garanti - KAGİDER Yılın Kadın Sosyal Girişimcisi Ödülü almış, JCI ve ICC-WCF tarafından 2014 yılında Nobel`e aday gösterilmiştir.`TABİT Tarımsal Bilişim ve İletişim Teknolojileri` ve `Tarımsal Pazarlama` şirketlerinin Kurucu Ortağıdır.
» Tüm Yazıları
  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.