Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayımlanan son verilere göre, üniversite eğitimi fiyatları son dönemde dikkat çekici bir artış yaşadı. Yüzde 30,21'lik büyük bir artışla, üniversite eğitimi, diğer konaklama hizmetleri, otobüs ile şehirler arası yolcu taşımacılığı ve sosyal hizmetler gibi önemli sektörleri geride bıraktı.
Eylül ayında fiyatları en fazla artan ürünler arasında sigaralar yüzde 11,08 ile ilk sırayı aldı. Onu yüzde 9,52'lik artışla yumurta ve yumurtayla ilgili ürünler, yüzde 8,31 ile kahve, yüzde 7,75 ile şeker ve yüzde 7,73 ile taze süt takip etti.
Ancak, bu dönemde bazı ürünlerde fiyat düşüşleri de yaşandı. En fazla düşüş yüzde 4,31 ile patates ve bazı yumru bitkilerde görüldü. Sebzeler (patates ve bazı yumru bitkiler hariç) yüzde 3,98 düşüşle sıralamada ikinci sıradaydı. Kişisel ulaştırma araçlarının bakım ve onarımı ise yüzde 1,30'luk düşüşle öne çıktı.
Fiyatlarında en az artış yaşanan ürünler ise yüzde 0,19 ile şarküteri ürünleri ve diğer et çeşitleri, yüzde 0,57 ile mücevheratlar, saat ve kol saatleri, yüzde 0,75 ile margarin, 0,82 ile çocuk giyim, yüzde 1,67 ile erkek giyim ve yüzde 1,69 ile pirinç olarak kayıtlara geçti.
Bu veriler, tüketicilerin ve ekonomi gözlemcilerinin dikkatle takip ettiği fiyat değişikliklerini yansıtmakta olup, ekonomik gelişmelerin izlenmesinde önemli bir gösterge olarak kabul ediliyor. Üniversite eğitimine gelen yüksek fiyat artışı ise özellikle eğitim giderlerini karşılayan aileler için dikkate değer bir konu olarak ön plana çıkıyor.
aa.com.tr