Türkiye, 2023/24 sezonunun ilk 4 aylık döneminde sofralık zeytin ihracatını, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 21 artırarak 61 milyon dolardan 73,7 milyon dolara çıkardı. Türkiye'nin sofralık zeytin ihracatı döviz bazında ise yüzde 52 değer kazandı. Sektör temsilcileri, 2023/24 sezonu sonunda ihracatın 200 milyon doların üzerine çıkmasını hedefliyor.
Türkiye'nin Anadolu coğrafyasında 41 ilde 500 bin üreticiyle zeytincilik sektörüne odaklandığı belirtiliyor. Son çeyrek asırda yapılan yatırımların katma değere dönüşmeye başladığı vurgulanıyor. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, 2022/23 sezonunda dünya lideri olduklarını belirterek, geçen sezon sofralık zeytin ihracatının yüzde 7 artarak 172 milyon dolardan 184 milyon dolara yükseldiğini ifade etti. 2023/24 sezonunun ilk 4 aylık döneminde miktar bazında yaşanan düşüşe rağmen, ortalama fiyatın artmasıyla döviz bazında sofralık zeytin ihracatının yüzde 52 arttığını belirtti.
Başkan Er, sektördeki maliyet artışlarına rağmen döviz gelirinin yüzde 21 artarak 61 milyon dolardan 74 milyon dolara yükseldiğini söyledi. Türkiye'nin hedefi, 2023/24 sezonu sonunda sofralık zeytin ihracatını 200 milyon doların üzerine çıkarmak.
Sofralık zeytin ihracatında Almanya'nın lider olduğu belirtiliyor. Almanya'nın 20,6 milyon dolarlık ihracatla açık ara birinci sırada yer aldığı ifade ediliyor. Irak, 9,8 milyon dolarla ikinci sırada bulunurken, Romanya 7,5 milyon dolarlık taleple üçüncü sırada yer alıyor. Amerika Birleşik Devletleri ve Bulgaristan da öne çıkan diğer alıcılar arasında yer alıyor.
iha.com.tr