ÜRETİCİNİN YAŞAMASI İÇİN KAYISI FİYATI YÜZDE 30 ARTMALI

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, "Çiftçilerin ortaklarımız olduğunun bilincine varmalıyız. Biz bu algıyı çiftçiye götürürsek güzel mesafeler alacağımıza inanıyorum" dedi.

Rekolte beklentisinin 392 bin ton olarak açıklandığı kayısıda taban fiyat beklentisi Malatya Ticaret Borsası tarafından borsa binasında düzenlenen Kuru Meyve Sektörü Kayısı Grubu İstişare Toplantısı'nda ele alındı.

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep kuru meyve ihracatında 1. 3 ile 1. 4 milyar doların geçilemediğini belirterek, marka anlayışının yerleşmesine dikkat çekti. Taban fiyatın ne olması gerektiği ile ilgili soruları yanıtlayan Celep, "Kayısı şu an 10 veya 11 liraya satılıyor. Bu seneki akaryakıt, gübre, işçilik, ilaç gibi girdiler var. Bizim (kayısı) fiyatlarımızın yüzde 30 daha farklı olma mecburiyeti var. Eğer üreticiyi yaşatmak istiyorsak bu lüks değil. Biz kendi kendimize bu algıyı oluşturacak, kültür ve kafa yapısına sahibiz. Malatya kayısımız dünyada prestijli bir ürün. İşçiliğiyle yapılan hizmetiyle akıl ve mantığın dışında bir olay. Elle yapılan, emek isteyen işlerin karşılığı maalesef bu değil. Biz üzümde tabana indik, çiftçilerle ortaklık yapma algısını yarattık. Çiftçilerin ortaklarımız olduğunun bilincine varmalıyız. Biz bu algıyı çiftçiye götürürsek güzel mesafeler alacağımıza inanıyorum" diye konuştu.

Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan da borsa olarak üretici ve ihracatçıları bir araya getirerek, kayısının sorunlarını görüşerek, çözüme kavuşturmak istediklerini söyledi. (AA) 

  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.