Kuru Meyve Tanıtım Grubu (KMTG), yeni pazar bulma arayışı amacıyla Çin'den sonra dünyanın ikinci kalabalık ülkesi Hindistan'ın Yeni Delhi şehrinde gerçekleşen Aahar International Food & Hospitality fuarına katılım sağlayarak çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığı ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirdi.
Bu yıl 31. defa düzenlenen, Hindistan'ın ve Güney Asya'nın en büyük fuarı olarak kabul edilen söz konusu fuarda 22 ülkeden 872 katılımcı yer alırken, fuarı 45 bin kişi ziyaret etti. KMTG, fuarda 12 metrekarelik info standla yer alarak Türk kuru meyveleri ile ilgili tadım etkinliği yaptı.
Hindistan'ın 1 milyar 200 milyonluk nüfusuyla tüketim potansiyeli büyük bir ülke olduğuna ve 2017 için "Hedef Pazar" olarak Hindistanı seçtiklerine, bu kapsamda Hindistan'da daha büyük tanıtım yapılacağına da işaret eden KMTG Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öz, fuar boyunca kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm ve antep fıstığı tadımı yaptırıldığını ve ürünlerin ziyaretçiler tarafından çok beğenildiğini, Türk ürünlerinin kalitesi ile Hindistan pazarında yer bulabileceğini ve yakın zamanda marketlerde Türk kuru meyvelerinin sıklıkla görülmesini umduğunu belirtti. 2015 yılında Hindistan'a 4,6 milyon $'lık kuru meyve ihracatı yapıldığını belirten Öz, "Geçtiğimiz yıl Hindistan'a olan ihracatımızı 2014'e kıyasla %180 gibi çok yüksek bir oranda arttırdık. Yaptığımız tanıtımlarla bu büyük pazardan aldığımız payı her yıl katlayarak arttırma niyetindeyiz" dedi.
Özellikle kuru incir ve kuru kayısının Hindistan'da iyi bilindiğini ve ithal edilen ürünler olduğunu anlatan Öz, "Türk ürünleri pazarda bulunan ürünlerden kalite olarak çok üstün. Özellikle gelir seviyesi yüksek kesimlerin Türk kayısı ve incirine talep göstermesini bekliyoruz, ihracatçılarımız bu pazarı değerlendirmesi faydalı olacaktır" dedi.
İHA