Ürün alım kampanyasından önce 8 kooperatifin başkan ve yöneticileri ile buluşan Marmarabirlik, kampanya döneminde 60 bin ton ürün almayı ve 2015 yılı sonunda 310 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor.
Dünyanın en büyük sofralık zeytin üreticisi Marmarabirlik, 2015-2016 ürün alım kampanyası öncesinde bağlı 8 kooperatifin yönetim kurulu başkan ve üyeleriyle istişare toplantısı yaptı. Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, İznik, Edincik, Mürefte ve Marmara Adası Kooperatiflerinin temsil edildiği toplantıda, birlik beraberlik mesajları verildi.
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Antalya'da gerçekleşen toplantıda, rekoltenin sağlıklı bir şekilde belirlenmesi ve verimli bir kampanya dönemi geçirilmesi için bilgi alışverişinde bulunmak üzere kooperatiflerle bir araya geldiklerini söyledi.
Asa, Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak göreve geldikleri 2010 yılından bu yana şeffaf yöneticilik anlayışıyla çalıştıklarını vurgulayarak, bu kapsamda Birlik çalışmalarına ilişkin verilerin, kooperatifler ile dönemsel olarak paylaşıldığını ve bunun da güven ortamı yarattığını kaydetti. Toplantıda, Marmarabirlik'in satış rakamlarını değerlendiren Asa, "2009 yılı sonunda 23 bin tonlarda olan ortalama yıllık satış miktarımız, bugün 40 bin ton satış bandına ulaşmıştır ve bu rakamlar doğrultusunda daha önce de açıkladığımız gibi 2015-2016 kampanya döneminde 60 bin ton ürün almayı hedeflemekteyiz" dedi.
HEDEF 310 MİLYON CİRO
Başkan Asa, önceki döneme ait olan ve 2007'de alınan 60 milyon TL Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) kredisini hiç sıkıntı yaşamadan ödediklerini ve aynı zamanda son 4 yıl içerisinde yaklaşık 35 milyon TL yatırım yaptıklarını da belirterek, şöyle konuştu:
"Yapılan yatırımlarla kooperatiflerimizdeki depolama kapasitesini artırarak, önümüzdeki süreçte ürün alımlarını yılda 70-80 bin tonlar seviyesine çıkarmayı hedeflemekteyiz. Aynı zamanda Marmarabirlik'in satıştan net cirosuna baktığımızda, 2009 yılı sonunda ortalama 144 milyon TL olan ciromuzun da 2015 yılında 310 milyon TL'ye yükselmesini bekliyoruz. Bu rakamlar göstermektedir ki Marmarabirlik bugün artık daha çok ürün alan, daha çok ürün satan ve sürekli yatırım yapan bir kurum haline gelmiştir."
Asa, Marmarabirlik'in, kooperatiflerin sürekli kar etmesi için ürün alımlarından kooperatiflerin birliğe olgunlaşmış ürün satışına, Ar-Ge faaliyetlerinden kalite standartlarına kadar tüm süreçlerde olumlu sonuç veren bir yapıya kavuştuğunu vurgulayarak, mevcut sistemin daha da iyileştirilmesi için kooperatiflere de büyük görevler düştüğünü sözlerine ekledi.
İHA