GIDA güvenliği ile ilgili yaşanan sıkıntıların önüne geçmek için kurulan "Alo 174 Gıda Hattı" da sorunlara çözüm üretemiyor.
Ankara’da M.A ismindeki bir vatandaşın ekmeğinde koli bandı çıkmasına rağmen bu ekmeği üreten işyerine hiçbir işlem yapılmadı. Şikâyet üzerine işyerinin incelendiğini bildiren Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, üretim yerinde standartlara aykırı bir durum olmadığını belirterek vatandaşın şikâyetini işleme koymazken, buradaki büyük ihmalkârlığı ise görmezlikten geldi.
Yaşadıklarını gazetemize anlatan M.A, şunları kaydetti: “23 Ağustos 2015 Pazar günü Türkiye genelinde yaygın olan bir mağazadan ekmek aldım. Ailemle birlikte sabah kahvaltı yaparken gördüklerim karşısında şok oldum. Ekmeğin içinde bildiğiniz koli bandının bir parçası vardı. Bunu da son anda fark ettim. Ben de hemen Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Alo 174 hattını arayarak şikâyetçi oldum. Görüştüğüm yetkililer, içinde koli bandı çıkan ekmeğin fotoğraflarını da göndermemi istediler. Fotoğrafları da gönderdim. 15 gün sonra telefonuma ‘şikâyet başvurunuz sonuçlanmıştır’ şeklinde bir mesaj geldi.”
“YAPACAK BİR ŞEY YOK”
Gelen mesajda işyeri ile ilgili nasıl bir işlem yapıldığına dair bir bilginin bulunmaması üzerine Bakanlığı aradığını söyleyen M.A şöyle devam etti: “Telefonda görüştüğüm yetkili, ekmeğin üretildiği mekânda yapılan incelemede, gıda ve temizlik standartlarına aykırı bir durum bulunmadığı ve bu nedenle başvurunun bu şekilde sonuçlandırıldığını söyledi. Ben de ekmeğin içinden çıkan koli bandının ne olacağını sordum. Buradaki ihmalle ilgili bir işlem yapmayacak mısınız? dedim. Yetkili buna bir cevap veremeyerek, yapılacak bir işlemin bulunmadığını tekrarladı.”
Yaşadıkları karşısında ne yapacağını şaşırdığını belirten vatandaş, “Alo 174 ne için kuruldu? Bakanlık, demek ki ekmeğin içinden çıkan koli bandında sağlık açısından bir sıkıntı görmüyor” tepkisinde bulundu.
Milli Gazete