ALTINORDU`YA 1 MİLYON 350 BİN TL`LİK YATIRIM

Ordu'nun Altınordu ilçesinde yapılacak olan 'Soğuk Hava Deposu' projesi ve 'Yumurta Paketleme Tesisi' projesinin hayata geçirilmesi için imza töreni düzenlendi.

Altınordu Belediyesi tarafından DOKAP Projesi kapsamında yapılması planlanan 'Soğuk Hava Deposu' projesi ve 'Serbest Sistem Yumurta Üretimi Paketleme Tesisi Kurulumu' projesinin imza töreni gerçekleştirildi. Ordu Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonu'nda gerçekleştirilen imza törenine Ordu Vali Yardımcısı Ahmet Akın Varcıer, Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş, DOKAP Başkanı Ekrem Yüce, daire müdürleri ve davetliler katıldı. İmza töreninde konuşan DOKAP Başkanı Ekrem Yüce, hayata geçirilecek olan iki projenin de Ordu ekonomisine önemli bir katkı sağlayacağını söyledi. Yapılan tesislerle Ordu'nun daha fazla yatırım alacağını ifade eden Yüce, verim arttıkça tesis sayılarında da artış yaşanacağını dile getirdi.

YÜCE: "GÜNLÜK 50 BİN ADET YUMURTA PAKETLENECEK"

Altınordu ilçesinde yapılacak olan iki proje ile üreticilerin pazar payını arttıracağını dile getiren DOKAP Başkanı Ekrem Yüce,"'Soğuk Hava Deposu Projesi' ve 'Yumurta Paketleme Tesisi' projesi başkanlığımız tarafından onaylandı. Bu iki proje Ordu açısından büyük önem arz etmektedir. 'Yumurta Paketleme Tesisi' Projesi için 560 bin TL, 'Soğuk Hava Deposu' Projesi içinde 790 bin TL ödenek tahsis edilmiştir. Her iki projenin bölgemize hayırlı olmasını diliyorum. Serbest Sistem Yumutacılığın bölgede daha çok yaygınlaştırılması, üretilen yumurtaların paketlenmesinde yaşanan sıkıntıların giderilmesi için 'Yumurta Paketleme Tesisi' projesi hazırlanmıştır. Pazar payında önemli bir artışa etki edecek olan 'Yumurta Paketleme Tesisi' Altınordu ilçesi Akçetepe Mahallesi'nde 2 bin 140 metrekarelik alanda inşa edilecek ve günlük 50 bin adet yumurta paketlemesi gerçekleşecektir" dedi.

"SOĞUK HAVA DEPOSU 550 TON KİVİ DEPOLAYACAK"

Ordu'nun kivi üretiminde önemli bir yere sahip olduğunu ve yapılacak olan Soğuk Hava Deposu ile kivilerin daha fazla gelir getireceğini vurgulayan Yüce, "Bir diğer projemiz olan 'Soğuk Hava Deposu' projesi ise Altınordu ilçesi Kayabaşı Mahallesi 4 bin 809 metrekare alanda 550 ton kivi depolama kapasiteye sahip olacaktır. Proje tamamlandıktan sonra üreticiler ürünlerine daha rahat pazar bularak gelir artışı sağlayacaklardır. Gelir artışı da bölgemizde kivi oranlarının artmasına ve çiftçimizin önemli bir gelir kaynağına kavuşmasına vesile olacaktır. Proje ile çevre ilçelerde üretilen kivilerin muhafazası sağlanacak, hasat dönemi dışında il dışından gelecek talebe göre kivi pazarlanarak ilimize katmadeğer kazandırılacaktır. Ordu ilimiz Türkiye'nin kivi ihtiyacının yüzde 17'sini karşılamaktadır. Henüz meyve vermeyen ağaçlar da göz önüne alındığında önümüzdeki 5 yıl içerisinde Ordu ili 10 bin ton kivi üretecek kapasiteye gelecektir ve buna bağlı tesislerin Ordu'da kurulmasına zemin hazırlayacaktır" diye konuştu.

TEKİNTAŞ: "ÜRETİCİLERİMİZİN İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA ÇALIŞTIK"

Programda konuşan ve projenin ev sahipliğini yürüten Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş, projelerin hayata geçirilmesinde üretici birlikleri ile organize çalıştıklarını aktardı. Projelerin hayata geçirilmesi konusunda yaşanan süreci anlatan Tekintaş, şöyle konuştu: "Kivi üreticilerimiz ve yumurta üreticilerimizin bize yaptığı müracaatta konu, 'bir yandan üretim yapıyoruz ancak diğer yandan üretimi çok rantabl şekilde hazırlanması paketlenmesi ve sunumu gerçekleşmiyor, dolayısıyla henüz kaynağında olumsuzluklar yaşıyoruz, bunun çözümü nedir' diye ifade ettiklerinde diğer kurumlarımızla işbirliği içerisinde önce arazi tahsisi, arkasından da DOKAP'la işbirliğini planladık. Süreç çok hızlı ilerledi ve yer tahsislerini gerçekleştirdik ve bugün itibari ile imzaları atıyoruz. Bu projelerde emeği geçen herkese sonsuz teşekkür ediyorum."

Düzenlenen program projelerin imzalarının atılmasının ardından sona erdi.

İHA
  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.