Vodafone Kırmızı Işık mobil uygulaması, geçen yıl Cannes ve CLIO'da elde ettiği başarıların ardından şimdi de GSM sektörünün Oscar'ları olarak bilinen ve Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından verilen Global Mobil Ödülleri'nde "Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Servis" dalında büyük ödülü kazandı.
Şu ana kadar yaklaşık 300 bin kez indirilen Vodafone Kırmızı Işık uygulaması, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetlerine ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor.
Vodafone Türkiye tarafından kadına yönelik şiddeti önlemek amacıyla geliştirilen Kırmızı Işık mobil uygulaması, uluslararası arenada ses getirmeye devam ediyor. Cannes Lions 2015'te büyük ödül Grand Prix'yi alarak Türkiye'de bir ilke imza atan, hemen ardından da Grand CLIO ödülü alan Vodafone Kırmızı Işık, şimdi de GSM sektörünün Oscar'ları olarak bilinen ve Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından mobil iletişim dünyasının en iyilerini ödüllendirmek amacıyla Mobil Dünya Kongresi kapsamında düzenlenen 21'inci Global Mobil Ödülleri'nden büyük ödül kazanarak döndü. Vodafone Türkiye'nin Mart 2014'te kullanıma sunduğu Vodafone Kırmızı Işık,"Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Servis" ödülüne layık görüldü.
Vodafone Türkiye CEO'su Gökhan Öğüt şunları söyledi:
"Vodafone Türkiye olarak, Dijital Dönüşüm vizyonumuz doğrultusunda ticari ve teknoloji yatırımlarımız kadar sosyal yatırımlarımızı da önemsiyoruz. Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz 'Vodafone Kırmızı Işık' projemizle GSM sektöründe dünyanın en iyileriniödüllendiren Global Mobil Ödülleri'nde "Gelişmekte Olan Ülkelerde Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Servis" ödülünü almanın gururunu yaşıyoruz. Güçlü bir toplum için kadınlara fırsat eşitliği sağlayarak, toplumsal ve ekonomik hayata eşit katılımlarınıdesteklemek üzere yatırımlarımızı sürdürürken, mobil teknolojilerinin gücünükullanarak hayata geçirdiğimiz Kırmızı Işık uygulaması sayesinde şiddete maruz kalan kadınlara tek dokunuşla destek eli uzatıyoruz. Vodafone Türkiye olarak, mobil gücümüzle toplumsal gelişime katkı sağlamaya devam edeceğiz."
Yaklaşık 300 bin kez indirildi
Vodafone'un Türkiye'de gittikçe artan kadına yönelik şiddet vakalarına karşı kullanıma sunduğu ve bugüne kadar yaklaşık 300 bin kez indirilen Vodafone Kırmızı Işıkuygulaması, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda kolluk kuvvetlerine ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Mart 2014'te sunulan uygulama için hazırlanan "Aramızda" iletişim kampanyası, geçen yıl Cannes Lions UluslararasıYaratıcılık Festivali'nde en prestijli ödül olan Grand Prix'yi Türkiye'ye ilk kez kazandırdı. Cannes'da Grand Prix ile birlikte bir altın, iki gümüş ve üç bronz olmak üzere toplam 7ödül alan kampanya, CLIO'da da biri Büyük Ödül olmak üzere 3 ödül birden kazandı. Vodafone Türkiye sadece 2015'te Vodafone Arena, Avantaj Cepte, Cep Cüzdan, Kırmızı Işık gibi proje, uygulama ve kampanyalarıyla yurtiçi ve yurtdışında toplam 265ödül kazandı.
Vodafone bu yıl 9 dalda finalistti
22-25 Şubat tarihleri arasında Barselona'nın ev sahipliği yaptığı Mobil Dünya Kongresi kapsamında düzenlenen ödül töreniyle sahiplerini bulan 21'inci Global MobilÖdülleri'nde (Glomo Awards), bu yıl 930'un üzerinde başvurudan 285 finalist 8'i aşkın kategoride 40'ı aşkın ödül için yarıştı. Vodafone Türkiye, ödül aldığı "Gelişmekte OlanÜlkelerde Kadınlara Yönelik En İyi Mobil Servis" kategorisi dışında 2009 yılındaçiftçilere odaklı ilk sosyal iş modeli olarak geliştirdiği ve geçen yıl itibariyle 'Tarımda Türk Reçetesi' olarak 5 Vodafone ülkesinde daha kullanıma sunulan Vodafone Çiftçi Kulübü ile "Gelişmekte Olan Pazarlarda En İyi Mobil İnovasyon" kategorisinde finalist oldu. Vodafone Grubu ise, "En İyi Mobil Ödeme Çözümü", "Seyahat, Dinlence, Konukseverlikte En İyi Mobil Kullanımı", "Tanılama ve Kimlikte Mobil Bağlantı Ödülü","Nesnelerin İnternetine Yönelik En İyi Mobil İnovasyon", "Erişim ve Dahiliyet İçin En İyi Mobil Kullanımı", "Yeşil Mobil Ödülü" ve "En İyi Bağlantılı Tüketici Elektronik Cihazı"dallarında finale kalma başarısını gösterdi.
Vodafone Türkiye hakkında
Gelirler bakımından dünyanın en büyük uluslararası mobil iletişim şirketlerinden biri olan Vodafone Grubu'nun bünyesinde yer alan Vodafone Türkiye, 31 Aralık 2015 itibariyle hizmet sunduğu 21,9 milyon abonesiyle Türkiye'nin ikinci büyük mobil iletişim şirketidir. Türkiye'nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone Türkiye'nin bugüne kadar toplam yatırımları 17 milyar TL'ye ulaşmıştır. 2010'da Borusan Telekom'u bünyesine katan Vodafone Türkiye, 2011'de de Türkiye'nin en büyük alternatif telekom operatörlerinden Koç.net'i bünyesine dâhil etmiştir. Türkiye'nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonu doğrultusunda bireylere ve kurumlara mobil ses, sabit ses, mobil internet, ADSL ve fiber hizmetleri sunan Vodafone Türkiye, yaklaşık 3.300'ü aşkın çalışan kadrosu, 1.200'ü aşkın perakende mağazası ve ekosisteminde bulunan 43.000 paydaşı ile faaliyet göstermektedir.
tarım.com.tr