Türk zeytin ve zeytinyağı, Foodex Japan 2016 Fuarı'nda görücüye çıktı
Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), Türk zeytinlerini ve zeytinyağını tanıtmak ve ihracat pazarlarını genişletmek amacıyla yürüttüğü tanıtım çalışmalarına Japonya'yı da ekledi.İzmir İhracatçı Birliklerinden yapılan açıklamaya göre, 8-11 Mart tarihlerinde Japonya'nın Chiba kentinde 41'incisi düzenlenen Foodex Japan 2016 Fuarı'nda, Türk zeytinyağının tanıtıldığı stant açtı.Stantta, ZZTK tarafından ziyaretçilere Türkiye'de üretilen zeytin ve zeytinyağları ikram edildi ve Türk asıllı İtalyan tasarımcı Erdem Şeker tarafından dizayn edilen alanda görsel şov sergilendi.ZZTK Yönetim Kurulu Üyesi Aykut Eker, yazılı açıklamada, Türkiye'nin 2013-2014 sezonunda Japonya'ya 13 milyon 768 bin dolar zeytinyağı ihraç ettiğini ifade ederek, şunları kaydetti: "Japonya 130 milyon nüfuslu gıda ihtiyacının büyük bölümünü ithalatla karşılayan bir ülke. Japonya'ya ihracatımız 2014-2015 sezonunda, Türkiye'ye zeytinyağı rekoltesinin azlığı nedeniyle 6 milyon 656 bin dolara düşse de son iki sezonda Japonya en fazla ihracat yaptığımız üçüncü ülke oldu. (Japonya) Türkiye'deki zeytinyağı rekoltesi arttığında, ihracatımızın katlanarak artabileceği bir ülke konumunda."
Uzakdoğu'da zeytinyağı tüketiminin hızla arttığını, büyüyen pastadan Türk zeytinyağı sektörünün daha büyük dilim alması için çaba gösterdiklerini belirten Eker, Ege İhracatçı Birlikleri olarak, bu yıl, 4 yıl sürecek Türk Ürünlerinin Yurt Dışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve Turquality'nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ kapsamında Turquality projesinin Japonya ve Güney Kore'de devreye gireceğini, Turquality Projesi ile Türkiye'nin Uzakdoğu'ya zeytinyağı ihracatının önemli artış göstermesini beklediklerini bildirdi.Eker, bu yıl Türkmenistan, Almanya ve Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki gıda fuarlarında da Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını gerçekleştireceklerini aktardı.
Dünya