Türkiye'nin en büyük tarım fuarı Growtech Eurasia 50 bin metrekarelik alanda, 700'ü aşkın yerli ve yabancı firmaya kapılarını açtı. 550 milyon dolarlık iş hacmine ulaşması beklenen zirvede yerli üreticilerin gözü Rus firmalarında. Fuarda birbirinden ilginç, yeni ve teknolojik binlerce ürün sergileniyor.
Rusya'nın tarım ürünlerine uyguladığı ambargo ile 2016'da ihracatı düşüş yaşayan tarım sektörünün en büyük buluşması, Growtech Eurasia 16'ncı Uluslararası Sera, Tarım Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarı, Antalya Expo Center'da açıldı. Milli Tarım Projesi ile 2023 yılında tarımsal hasılada 150 milyar dolar, ihracatta ise 40 milyar dolara ulaşması hedefleniyor, dolayısıyla sektörün gözü ve kalbi 4 gün boyunca Antalya'da atacak.Tarım sektörünün tüm aktörlerini bir araya getirmesi açısından önem taşıyan fuar aynı zamanda Rusya ile düzelen ilişkiler sonrasında 2017'ye umutla hazırlanan üreticileri de buluşturdu.
700 YERLİ VE YABANCI FİRMA
Bu yıl 50 bin metrekarede bugüne kadarki en büyük fuar alanına ulaşan Growtech Eurasia, sektör için her yıl ortalama 550 milyon dolarlık iş hacmi sağlaması açısından da önemli bulundu. İspanya, Hindistan, İtalya, Mısır, Belçika, İran, Fransa, Çin, Kanada, Rusya, İngiltere ve İsrail gibi birbirinden binlerce kilometre uzaklıktaki farklı coğrafyalardan 700'ü aşkın firmadan ve onlarca ülkeden sektör temsilcisi ihracat ve ithalat için önemli görüşmeler yapacak. Burada sadece tarım ürünleri sergilenmiyor aynı zamanda yan sanayii ve teknolojiler de üreticilerin beğenisine sunuluyor. Growtech Eurasia, 30 Kasım-3 Aralık tarihleri arasında Antalya Expo Center'da düzenleniyor. Fuar, Amerika'dan Afrika'ya, Asya'dan Avrupa'ya uzanan çeşitlilikte 22 farklı ülkeden 700'den fazla ulusal ve uluslararası katılımcı ve 80 bin ziyaretçi hedefiyle açıldı.
GÜNDEM MÜLTECİLER
UBM EMEA (Istanbul) Fuarcılık Grup Direktörü Engin Er, 2015 yılında yaklaşık 91.4 milyarlık tarımsal üretim gerçekleştiren ülkemizin, 78 milyonun üzerinde nüfusu, her yıl yaklaşık 40 milyon turisti ve 2 milyonun üzerinde mültecinin gıda ihtiyacını karşıladığına dikkat çekti. Her yıl ortalama 17-18 milyar dolar gıda ve tarım ihracatı yapılırken, milli gelire yüzde 7.6 oranında katkı sağlandığını belirten Engin Er, ayrıca kış aylarında ortalama 4.8, yaz aylarında ise 6 milyon insanın tarımda istihdam edildiğini söyledi. Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) organizasyonuyla 9 ülkeden 24 firma 27 kişiden oluşan alım heyetinin de fuarda olduğunu kaydeden Er, Bu program sayesinde ihracatçı firmalarımız, dünyadan önemli potansiyel alıcılarla Growtech Eurasia Antalya Tarım Fuarı'nda biraraya gelme fırsatı buluyor. Bu yıl fuar alanı 'Sulama ve Sera Teknolojileri', 'Bitki Besleme ve Koruma', 'Traktör ve Tarım Makineleri' ile 'Tohumculuk' başlıkları altında 4 farklı grubupta konumlandırıldı" diye konuştu.
Yaşayan marul vitrinde
Fuar aynı zamanda, yenilikçi ürünlerin de sergilendiği bir platform oldu. Hollandalı bir tohum ıslah firması tarafından üretilen çeşitli tür ve renklerde, turuncu, sarı, ampul şeklinde çeri domatesler, minyatür ve iki renk kilogramı 6 TL'yi bulan salatalıklar, 'Yaşayan Marul' olarak adlandılan ve bardak içinde taze bekletilebilen, özel bıçakla tek kesimde salataya dönüşebilen marul türüne kadar yeni ürün çeşitleri fuarda tanıtılıyor.
Dünya devi ilk defa fuarda
Growtech Eurasia Fuarı'nda bu yıl ilk defa dünyanın en büyük gübre üreticisi Haifa firması da yer aldı. Haifa'nın dünyanın en büyük potasyum nitrat üreticilerinden biri olduğunu, damlama sulama gübrelemeleri, endüstriyel alanda ve gıda üzerine gübreler üzerinde de çalıştıklarını aktaran Türkiye Genel Müdürü Yaşar Aydın, Haifa dünyada 50 yıldır olmasına rağmen bu sene Türkiye'ye ilk kez gelerek ofis açtığını söyledi. Aydın, Türkiye'de kendi ofisimizi açarak tedariklerimizi daha düzenli yapmaya başladık. Önümüzdeki yıllarda Türkiye'de yatırım ve üretim planlarımız var. Türkiye'yi ve Türk tarımını daha ileriye götürmek için elimizden geleni yapacağız" dedi.
Yeni Şafak