Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) şubat ayı ihracat verilerini açıkladı. Süs Bitkileri ve mamulleri sektörü bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 24.3 ihracat artışına imza atarak ikinci oldu.
Süs Bitkileri Üreticileri Alt Birliği (SÜSBİR) Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Altun, ihracat artışını SÜSBİR çatısı altındaki üreticilerin Türkiye'nin bitki zenginliği çok iyi değerlendirilmeye başlamasına, üretim alanlarının artışına, firma büyüklüklerinin ve sayısının artmasına, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının verdiği desteklere ve üretici ile ihracatçı arasındaki uyuma bağladı.
SÜSBİR'in 2008 yılında faaliyetlerine başlamasının ardından süs bitkileri üretiminin çok daha sistematik, kaliteli ve ihracata uygun çeşitlerle daha ekonomik şekilde yapıldığını, Birliğin üyelerine maliyetler konusunda avantajlar sağladığını kaydeden Altun, ''2015 yılında 80 milyon dolarlık ihracatımız var, bunun artırılması için potansiyelimiz çok yüksek'' dedi.
Rakiplerine oranla daha ucuz iş gücü maliyetiyle üretim yaptıklarını ifade eden Altun, ''SÜSBİR öncülüğündeki süs bitkileri sektörünün bölgesindeki diğer ülkelerin pazarlarına ürün temin edebilme ve süs bitkileri pazarında daha önemli bir yer edinebilme şansı yüksektir. Yüzde 24.3 oranındaki şubat ayı ihracat artışı, Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmasında, sektörümüzün mevcut sorunlarının çözümü ve desteklerin artmasıyla birlikte 500 milyon dolarlık bir katkı sağlama amacına hızla ilerlediğimizin göstergesidir'' şeklinde konuştu.
İHA