MARMARABİRLİK YILI 41,7 MİLYON LİRA KAR İLE KAPATIYOR

Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik) Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, birliğin yılı 41 milyon 700 bin lira karla kapatacağını söyledi.

Asa yaptığı açıklamada, 22 Ekim'de başlayan 2014-2015 ürün alım kampanyası kapsamında, bölgedeki rekolte düşüşü ve ürün kaybına rağmen alınan zeytin miktarının 24 Aralık itibarıyla 26 bin 500 ton seviyesine ulaştığını, dönemin sona ereceği 9 Ocak 2015'e kadar da 28 bin tona ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.

Üreticiye ödenecek alım bedelinin şu an itibarıyla 115 milyon liraya ulaştığını, kampanya sonunda ise 120 milyon lirayı bulacağını kaydeden Asa, bunun bir bölümünü peşin ödediklerini ve 16 Ocak 2015'te borçlarının kalmayacağını bildirdi.

Birliğin son yıllarda yurtiçi ve yurtdışı satışlarında önemli başarılara imza attığına ve bunun da karlılığına yansıdığına dikkati çeken Asa, "Marmarabirlik, 2010 yılı öncesinde zarar eden bir kurum halindeyken ilk yıl 7,8 milyon, ikinci yıl 17 milyon, üçüncü yıl 23 milyon lira ve bu yıl itibarıyla '41 kere maşallah diyorum', 41 milyon 700 bin lira kar eden bir kuruluş haline geldi" dedi.

Marmarabirlik'in, karlılığının yanı sıra son 3 yılda 35 milyon liralık yatırım yaptığına da değinen Asa, 2015'te ise 20 milyon liralık yatırım planladıklarını anlattı.

Ürün gönderilen ülke sayısı 4 yılda 18'den 47'ye çıktı

Asa, stok durumu da göz önünde bulundurulduğunda, bu yılki rekolte düşüklüğünün Marmarabirlik'e ürün tedariki noktasında hiçbir sıkıntı yaşatmayacağını ifade ederek, gelecek 1,5 yılda satacak ürüne sahip oldukları bilgisini verdi.

"Gemlik" tipi sofralık zeytinde dünyada rakipsiz olduklarını belirten Asa, birliğin son 4 yılda ihracatını gitgide artırdığını vurguladı. Asa, şunları kaydetti:  

"2010 yılında 18 ülkeye ihracat yaparken bugün itibarıyla ihracat yaptığımız ülke sayısını 47'ye çıkarmış durumdayız. Gerçekten güzel bir artış yaşandı. Önemli olan pazara girmektir. Pazara girdikten sonra arkası geliyor. 2010 yılının öncesinde ortalama yıl bazındaki ihracat miktarımız 13 milyon dolar seviyesindeyken Marmarabirlik, ihracatını son yıllarda ortalama 23 milyon dolar seviyesine yükseltmiştir. Bu da tabii ki Marmarabirlik'e çok büyük katkı sağlamaktadır."

"MB" markası yurtdışında da büyüyecek

Birliğin yeni markası "MB"nin lansmanını kısa süre önce yaptıklarını hatırlatan Asa, bu ürünün Türkiye genelindeki pazarlamasının Koç Grubu şirketlerinden Düzey Pazarlama tarafından gerçekleştirileceğini belirtti.

Hidamet Asa, yeni markanın yurtdışında da büyümesini amaçladıklarını dile getirerek, "Esas amacımız; İngilizce çağrışımı olduğu için 'MB' markasının yurtdışında bayilik yapılanmasını da hedeflemekteyiz. Kısacası Marmarabirlik markasının dışında ikinci bir markayı yurtdışında da yaratmak istiyoruz. Marmarabirlik'in kendi markasıyla yarışır bir duruma gelmesini hedefliyoruz" ifadesini kullandı.

Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, İznik, Edincik, Mürefte ve Marmara Adası'nda kooperatifleri ve 32 bin ortağı bulunan Marmarabirlik, Bursa-Başköy'deki entegre tesislerinde sofralık zeytin, yağı ve ezmesini üretiyor.

Son Dakika
  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.