Marmarabirlik'te 28 Eylül'de başlayan rekolte beyan dönemi sürüyor. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, kotanın sona ermesi için ortaklardan gerçekçi beyanda bulunmalarını istedi
Dünyanın en büyük sofralık zeytin üreticisi Marmarabirlik’te, 2015-2016 ürün alım kampanyası kapsamında, 28 Eylül’de başlayan rekolte beyan dönemi sürüyor. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, bugüne kadar 28 bin ton rekolte beyanı yapıldığını belirterek, “Aktif ortakların yüzde 42’si beyanda bulunmuştur. 30 Ekim’e kadar 65 bin ton rekolte beyanına ulaşılması beklenmektedir” dedi. Asa, kotanın sona ermesi için ortaklardan gerçekçi beyanda bulunmalarını istedi.
Asa, yaklaşan kampanya öncesinde ortakların yüksek fiyat beklentisinde olduğunu belirterek, ürün alım fiyatları değerlendirilirken, zeytindeki ortalama yüzde 20 firenin ve güncel piyasa koşullarının da hesaba katılması gerektiğini belirtti. Asa, “Daha fazla ürün almayı ve alınan ürün bedellerinin zamanında ödenmesini, daha fazla ürün alabilmek için depolama kapasitesinin artırılmasını, daha fazla ilaç ve gübre desteği verilmesini istiyorsak, Marmarabirlik mutlaka kar etmelidir. Enflasyonun üzerindeki artış, tüketicinin alım gücüne yansıyacak, böylelikle zeytin tüketiminin azalmasına ve dolayısıyla Marmarabirlik’in satışlarının da düşmesine neden olacaktır” dedi.
“Kota sorusunun cevabı üreticide”
Hidamet Asa, yıllardır yaşanan kota sorununun da ortakların verdiği yanlış beyanlardan kaynaklandığına işaret ederek, “Ortakların sorduğu ‘kota kalkacak mı?’ sorusunun cevabı yine ortaklarda gizli. Geçmiş yıllarda ortakların vermeyecekleri ürünü beyan ettiklerini gördük. Gerçekçi rekolte beyanı verilmesi durumunda mevcut kota uygulaması kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Ortaklarımızdan hassasiyetle beklentimiz, gerçeğe yakın rekolte beyanı vermeleridir” ifadelerini kullandı.
Dünya