Hızla gelişen kozmetik sektörünün Türkiye'deki büyüklüğü 8 milyar TL'nin üzerinde. Kişi başına yıllık tüketimin 30 dolar olduğu sektörde sağlığı tehdit eden kimyasal içerikli ürünler de bulunuyor.
KOZMETİK SEKTÖRÜNDE BİTKİSEL ÜRÜNLERE İLGİ AZ
Hızla gelişen kozmetik sektörünün Türkiye'deki büyüklüğü 8 milyar TL'nin üzerinde. Kişi başına yıllık tüketimin 30 dolar olduğu sektörde sağlığı tehdit eden kimyasal içerikli ürünler de bulunuyor. Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan 'her 3 kozmetik ürününden 1'i zararlı' açıklaması tehlikenin boyutunu gözler önüne seriyor. Denetime giren ürünlerde cıva gibi tehlikeli kimyasallara rastlandığı çarpıcı bir gerçek. Bu durumun aksine sektörde olumlu sayılabilecek önemli gelişmeler de bulunmakta. Tüketici sağlığına önem veren dünyaca ünlü markalar ve Türk kozmetik üreticileri son birkaç yıldır ürün gamlarında bitkisel içerikli ürünlere yer veriyor. Yeni bitkisel kozmetik ürünlerin sayısı artarken marka bilinirliğine ulaşmak için bu ürünlerin tanıtımına daha çok önem verilmesi gerekiyor. Bu çerçevede Tureks Uluslararası Fuarcılık tarafından organize edilen 8.Doğal, Organik ve Sağlıklı Ürünler Fuarı ile Green Star Awards - Doğal Yaşam Ödülleri Yarışması, bitkisel kozmetik ürünlerinin tanıtımında önemli rol oynayacak.
Fuar, 3-6 Kasım 2016 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını açacak.Kullanılan kozmetik ürünler cilt tarafından emiliyor ve kolayca kana karışıyor. Bu yüzden doğal ve bitkisel kozmetik ürünlerini kullanmak sağlığı korumakla aynı anlama geliyor. Ciltte toksik etkiye neden olan kimyasalları içermeyen bitkisel kozmetik ürünleri ise bugün birçok ünlü marka tarafından tüketicilere sunuluyor. Ancak gerek 460 milyar dolarlık dünya kozmetik sektöründe gerekse 8 milyar TL'lik Türkiye kozmetik sektöründe bitkisel ürünlerin kullanımı beklenen seviyelere ulaşmıyor. Bu alanda tam olarak rakamlara ulaşmak mümkün değil. 2008 yılında yapılan bir araştırmada Avrupa'da sertifikalı doğal kozmetiğin genel kozmetik pazarındaki payı yüzde 2, çevre bilincinin daha önce ortaya çıktığı ve daha hızlı geliştiği Almanya'da ise bu oran yüzde 6'ydı. Aynı araştırma doğal kozmetik kullanımının 2012 yılında Avrupa'da yüzde 6'ya, Almanya'da ise yüzde 10'a çıkacağını öngörüyordu. Son yıllarda artan cilt kanseri vakalarına rağmen östrojen hormonu ve çeşitli tehlikeli kimyasal maddeler içeren ürünler halen ciddi oranda dünyanın her yerinde tüketilmekte. Bu ürünler kullanıcıların sağlığını tehdit ederken kozmetik sektörünün de mücadele etmesi gereken sorunların başında geliyor.
BİTKİSEL KOZMETİĞE DİKKAT ÇEKİLECEK
T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği tarafından desteklenen Exponatura'16, yönetmelikler çerçevesinde sertifikalandırılan bitkisel içerikli kozmetik ürünlerini ön plana çıkararak tüketicileri bu konuda bilinçlendirmeyi amaçlıyor. Türkiye'nin kozmetik sektöründe uluslararası tek uzmanlık fuarı olan Exponatura 2016'ya Almanya, İsviçre, Danimarka, Rusya, Polonya, Pakistan ve Katar gibi birçok ülkeden katılım bekleniyor. Geçtiğimiz yıl yurtiçi ve yurtdışından 15 bin 324 ziyaretçiyi ağırlayan fuarda bu yıl bitkisel sabunlar, yağlar, kremler ve birçok çeşitli kozmetik ürün sergilenecek. Ayrıca bitkisel ve organik kozmetik ürünlerine dikkat çekmek amacıyla Tureks Uluslararası Fuarcılık tarafından fuar ile eşzamanlı organize edilen Green Star Awards - Doğal Yaşam Ödülleri Yarışması'nda 'Yenilikçi Doğal Güzellik Ürünü' ve 'Yenilikçi Organik Güzellik Ürünü' ödülleri sahiplerini bulacak.
Günaydın Aliağa