İHRACATIN KALBİ FAV TURKEY'DE ATACAK

Bir ilke imza atan İstanbul Dünya Ticaret Merkezi (İDTM),Sebze Meyve, Kuru Gıda ve Kesme Çiçekçilik sektörlerini FAV TURKEY'de bir araya getiriyor. Uluslararası katılımın sağlanacağı FAV TURKEY Meyve Sebze, Kuru Gıda ve Kesme Çiçekçilik Fuarı'nda üreticiler kendilerine yeni ihracat pazarları bulacak, Türkiye 2023 ihracat hedefine doğru büyük bir adım atacak.

Gelişmiş ülkelerde yapılan bilimsel çalışmalar, dünya genelinde meyve ve sebze ürünlerine yönelik talebin önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edeceğini gösteriyor. Dünya nüfusunun artması, dünya ekonomisinin büyümeye devam etmesi ve sağlıklı beslenme bilincinin giderek yaygınlaşması talebi arttıracak temel nedenler arasında yer alıyor. 

Dünyada bu alanda yaşanan talep artışına paralel olarak Türkiye, dünya pazarında hak ettiği yeri almaya ve verdiği avansı geri almaya hazırlanıyor. İstanbul Dünya Ticaret Merkezi (İDTM), bir ilke imza atarak sebze meyve, kuru gıda ve kesme çiçekçilik sektörlerini FAV TURKEY'de bir araya getiriyor. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, TOBB, İDTM, İTO, İBB,  Türkiye Halciler Federasyonu ve Kuru Gıda-Bakliyat Birliği'nin desteğiyle 28 Eylül-01 Ekim 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecek FAV TURKEY Meyve Sebze, Kuru Gıda ve Kesme Çiçekçilik Fuarı; İstanbul Fuar Merkezi'nde bu sektörlerin uluslararası buluşma platformu haline gelecek. 

Yeni Pazarların Kapısı Bu Fuarda Aralanıyor

Türkiye'nin 2023 ihracat hedefleri için kolları sıvayan İDTM Yönetim Kurulu Üyesi Rasim Mazlum, "Türkiye'nin dünyaya en çok ihraç ettiği sebze domates, meyve ise nar... 2017 Ocak-Mart rakamlarına göre, yılın ilk üç ayında dünyaya 201. 116.537 kg domates, 62.832.706 kg nar ihraç ettik. Narenciye de ihracat şampiyonu ise 156.264.467 kg ile limon.  En çok ihracat yaptığımız ülkelerin başında Irak, ihracatta sık sık sorunlar yaşadığımız Rusya Federasyonu, Beyaz Rusya ve Romanya ilk sıralarda yer alıyor" dedi. 

Türkiye'nin kesme çiçekçilik üretiminde ise dünyada 27. sırada yer aldığını hatırlatan Mazlum, "Fındık, incir, kayısı ve üzüm gibi birçok ürünün Dünya'daki ana üretim merkezi olan Türkiye, kuruyemiş ihracatında Dünya'da ABD ve Hindistan'ın ardından 3. sırada, kuru meyvelerde ise lider konumda yer alıyor. Türkiye, sebze meyve, kuru gıda ve kesme çiçekçilik sektörlerinde önemli bir üretim ve ihracat potansiyeline sahip olmasına rağmen henüz istenilen düzeyde ihracat rakamlarına ulaşmış değil. FAV TURKEY sektör mensuplarına yeni hedef pazarların kapılarını açıyor" diye konuştu. 

15 Milyar İhracat Hedefinin Yolu Açılacak  

Türkiye'nin dünyanın ilk 10 ekonomisi içinde yer almasının amaçlandığı 2023 hedeflerinin arasındaki en önemli maddelerden biri olan 500 milyar dolarlık ihracatın, 15 milyarlık bölümünü yaş meyve ve sebzenin oluşturduğunu hatırlatan Rasim Mazlum,  sözlerini şöyle tamamladı: "Sebze meyve, kuru gıda ve kesme çiçekçilik sektörlerindeki üreticilerin direkt olarak uluslar arası işbirlikleri kurabilecekleri FAV TURKEY, hem üreticinin hem de Türkiye'nin kazandığı bir buluşma yeri olacak. Uluslararası katılımın olacağı ilk ve tek fuar olma özelliğini taşıyan FAV TURKEY, hem üretici için hem de ülke ekonomisi için bulunmaz bir fırsat."   

İstanbul Dünya Ticaret Merkezi
  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.