İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Çocuk Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (STEM), Yenilikçi Eğitim Tarım 4. 0 Çalıştayı düzenledi.
Her yaş grubundan öğrencilerin gelişim süreçlerini desteklemek, bilimsel araştırmanın, sanatsal yaratıcılığın ve düşüncenin temel argümanları olan merak duygusu ve sorgulama güdülerini eğitim yöntem ve teknikleri ile geliştirmek amaçları ile hayata geçirilen İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Çocuk Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (STEM), Yenilikçi Eğitim Tarım 4. 0 Çalıştayı düzenledi.
Okullarda Yenilikçi Akıllı Tarım Eğitimlerinin ele alındığı çalıştayda Tabit Kurucu Ortağı Coşkun Yıldırım bir sunum gerçekleştirdi. Yıldırım, dünyanın kıt kaynaklarının etkin ve verimli kullanımı için çocukların eğitimine dikkat çekti. 2030 yılının alfa kuşaklarının doğa ve tarımla birlikte bilgi ve koruma içgüdülerini kuvvetlendirmenin önemine işaret eden Yıldırım, "Geleceğe şimdiden hazırlanmalı, geleceği şimdiden hazırlamalıyız. Dolayısıyla çocukların, gençlerin donanımını artırmalıyız. Akıllı tarım bunun önemli unsurlarından, belki de en önemlilerinden" diye konuştu. Yıldırım, çalıştay sonunda tarim.com.tr' ye yaptığı değerlendirmede tarım eğitiminde STEM uygulamaları yapılabileceği gibi mevcut eğitimlerin tarım ve gıda uygulamalarıyla özellikle fen bilgisi ve sosyal bilgiler eğitimlerine katkısının müthiş olacağının görüldüğünü ifade etti.
DÜNYA KÜRESEL KÖYE DÖNÜŞÜRKEN
Dünyanın küresel bir köye döndüğü günümüzde artan dünya nüfusunun beslenme ihtiyacını karşılamada tek başına değil, birlikte hareket etmenin yolundan bahseden Yıldırım, "Bu yol bize akıllı tarım uygulamalarını işaret ediyor. Bu sıradışı ve anlamlı çalıştayın düzenlenmesinde İYTE Rektörü Prof. Dr. Yusuf Baran, özel bir teşekkürü hak ediyor. Çünkü, belki de gözden kaçırdığımız gençleri geleceği inşa etmede akıl ve bilimle buluşturmanın önemine işaret ediyor" dedi.
HERŞEYİ BİLİYORUM ÇIKMAZI
İYTE Rektörü Prof. Dr. Yusuf Baran da bireylerin içsel motivasyonun insanın ruh, beden, duygu gelişimindeki yerine dikkat çeken bir konuşma yaptı. Birinci basamaktan son basamağa dek ilk sorunun kendini bilmeyen insanın "her şeyi biliyorum!" çıkmazında olması olduğunu vurgulayan Baran, "Herşeyi biliyorum çıkmazına saplanmamak için ilimin sonsuz ışığının yol göstericiliğinden ayrılmamalıyız" dedi. Konuşmaların ardından Scientix STEM elçisi Çelebi Kalkan, 2023 Eğitim Vizyonu Tasarım Beceri Atölyeleri kapsamında Tasarım Odaklı Düşünme ile sürdürülebilir STEM eğitimin önemine dikkat çekerek 21. Yüzyılda bilişsel değil duyusal becerilerin önemini vurguladığı bir sunum gerçekleştirdi.
Çalıştayın devam eden oturumlarında Etwining Koordinatörü Bircan Keleş, eğitimde yeni yaklaşımlar konusunda teknolojiyi bir araç olarak kullanmanın öneminden ve etwinning platformundan bahsederek uygulamalı web 2.0 uygulamaları yaptırdı. Bademli STEM Kurucusu/ Eğitimci Yazar Ramazan Göçen ise Bademli STEM Tarım köyündeki çalışmalardan örnekler sunduğu konuşmasında kantoron yağı, alıç sirkesi, meyve fidanı aşılamaları ilgili bilgiler paylaştı. Çalıştay, Şair, Yazar, Öykü Eğitmeni Mehtap Altan'ın öğrenciye dokunmanın geleceğe katkısındaki edebî temasıyla son buldu.
Nihat Delibaşı