ABD, Çin, İtalya, Hindistan, Peru, Yunanistan, Togo, Belçika gibi birbirlerinden binlerce kilometre uzaklıktaki 4 kıta ve 16 ülkeden 250 markayı tek bir çatı altında toplayan Fi Istanbul 2016 Gıda Bileşenleri Fuarı; 4 Mayıs'ta kapılarını ziyaretçilerine açtı.
Bu yıl dördüncü kez, Türkiye'nin ilk jelatin markası Seljel'in Altın sponsorluğunda düzenlenen Fi Istanbul 2016'yı, yaklaşık 80 ülkeden 5 bin 400 sektör profesyonelinin ziyaret etmesi bekleniyor.Açılışa UBM EMEA (İstanbul) Fuarlar Grup Direktörü Orhan Çağlayan, İstanbul İl Gıda Tarım Hayvancılık Müdürlüğü İl Müdür Yardımcısı Nazif Koca, UBM EMEA (İstanbul) Operasyonlarından Sorumlu Başkanı Haluk Balcı, UBM EMEA (İstanbul) Yönetim Kurulu Başkanı Serkan Tığlıoğlu, GIDAKAT Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mehmet Çetin Duruk'un yanı sıra çok sayıda davetli katıldı.
Dünyanın en prestijli gıda etkinliği kabul edilen uluslararası Gıda Bileşenleri Fuarı Foodingredients (Fi)'in bölgesel kolu Fi Istanbul, 4 Mayıs tarihinde kapılarını ziyarete açtı. Dördüncü kez İstanbul evsahipliğinde düzenlenen Fi Istanbul 2016, gıda ve gıda bileşenleri pazarındaki en son yenilikleri ve sektörü ilgilendiren tüm gereksinimleri İstanbul Kongre Merkezinde tek bir çatı altında buluşturuyor.
Avrupa, Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika'yı bir araya getiren bölgenin ilk gıda ve gıda bileşenleri fuarı olan Fi Istanbul 2016, gıda hammaddeleri, bileşenleri, yardımcı maddeleri, doğal içerikler ile Ar-Ge, pazarlama, kalite kontrol ve danışmanlık gibi sektörü yakından ilgilendiren tüm gereksinimleri ve yenilikleri bünyesinde toplayarak, katılımcılarının gıda bileşenleri endüstrisindeki pazar paylarını artırmasına destek oluyor.
"GIDA BİLEŞENLERİ ENDÜSTRİSİ; 2018 YILINDA GLOBAL DÜZEYDE 40 MİLYAR DOLAR EKONOMİK BÜYÜKLÜĞE ULAŞACAK"
Fi Istanbul 2016'nın açılışında konuşan ve gıda güvenliğinin sağlanmasında gıda bileşenlerinin stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayan UBM EMEA İstanbul Fuarlar Grup Direktörü Orhan Çağlayan, "Şimdi artan nüfus ve azalan kaynaklar açısından bakarsak gıda bileşenleri gıda güvenliğinde daha da büyük öneme sahip. Öyle ki, yiyeceklerin bozulmasını önleyerek raf ömrünü uzatan, lezzet katan gıda bileşenleri endüstrisinin ekonomik büyüklüğünün, 2018 yılında global düzeyde 40 milyar dolara ulaşması bekleniyor. UBM EMEA (Istanbul) olarak amacımız; katılımcı ve ziyaretçilerimizin bu pastadan daha büyük pay almalarına destek vermek" dedi.
"TÜRKİYE PEK ÇOK SEKTÖRE YENİ İŞ FIRSATLARI SUNAN CAZİP VE DİKKAT ÇEKİCİ BİR PAZAR"
Türkiye'nin ekonomisinin büyüdüğüne ve Avrupa'nın aksine genç nüfusa sahip olduğuna değinen Orhan Çağlayan, şunları söyledi:
"Türkiye pek çok sektöre yeni iş fırsatları sunan cazip ve dikkat çekici bir pazar. UBM EMEA (İstanbul) olarak çalışma stratejimizin odağında, İstanbul'un EMEA bölgesinin cazibe ve ortak buluşma noktası olması yer alıyor. Bu nedenle üç yıl önce, tarihi İpek Yolu üzerinde yer alan ve yüzlerce yıldır bölgede gıda bileşenleri için ticari bir merkez konumunda olan Türkiye'yi, uluslar arası Fi rotasına dahil ettik."
ÜÇ KITA VE 14 ÜLKEDEN ALIM HEYETİ, Fİ ISTANBUL 2016'DA
Ekonomi Bakanlığı desteği ve İstanbul İhracatçı Birlikleri koordinasyonu ile 3 kıtadan 14 ülkeden gelen alım heyeti fuarda ağırlandı. Fuar katılımcılarının yeni pazarlara açılması ve yeni işbirliği zemini hazırlamak amacı ile organize edilen alım heyeti programında katılımcılar heyet kapsamında gelen gıda firmalarının satın alma temsilcileri ile ikili görüşmeler yaptı. Alım heyeti programı kapsamında şu ülkelerden satın alma yetkilileri firmalarla görüştü:
Asya, Avrupa ve Afrika kıtalarından; Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri, Cezayir, Fas, Gürcistan, İsrail, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, Mısır, Suudi Arabistan, Tacikistan, Tunus ve Ürdün.
Fİ İSTANBUL, SEKTÖRE DAİR DÜZENLEDİĞİ ETKİNLİKLE DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKTİ
Gıda bileşenlerine ilişkin trendlerin ve pazardaki gelişmelerin konuşulduğu Fi Istanbul 2016'da yer alan konferanslar ilgiyle karşılandı. "Küresel gıda sektöründe zirvedeki trendlerin keşfedilmesi", "Tuzu azaltma yaklaşımları", "Temiz etiket trendine uymak için yeniden formülasyon" gibi sektöre dair ilgi çekici konuları içeren konferanslar, fuar süreci boyunca devam edecek.
Tuzu azaltma yaklaşımları konulu panelinde konuşan Tür Böbrek Vakfı Genel Başkanı Timur Erk de, "En fazla tuz kullanımı yapan ülkeler arasındayız. Özellikle Güney Anadolu yani proteinin fazla olduğu, kebap türünün fazla olduğu yerlerde 24 gramla şampiyonlar arasında diyebiliriz. Esas 18 gram. Son 5 senede Sağlık Bakanlığı ile yaptığımız kampanya ile 3 gram azaltıldı ve 15 grama düşürmüş durumdayız. 3 gram böbrek sağlığı ile ilgili 1,5 milyar dolar tasarruf sağmış durumda. Bu nedenle iyi iş yaptığımıza inanıyoruz'' dedi.
''EKMEKTEN TUZU YAKLAŞIK YÜZDE 50 AZALTTIK''
Üç gramı nasıl azalttıklarının açıklayan Erk, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Tüketimi fazla olan ekmekten başladık. İstanbul Halk Ekmek ile konuştuk ilk defa orada bir yüzde 25 azaltma oldu. Kademeli olarak bir yüzde 25 daha azalttık. Türk insanının tükettiği ekmeğin tuz gramajı yüzde 50 azalmış oldu. Farkındalık oluşturmaya çalıştık. Burada yaptığımız en önemli konu masalardan tuzlukların kaldırılmasına destek vermek. Tuza erişimi zorlaştırmaya çalıştık''
Erk, konuşmasında "Tuz demek hipertansiyon demek, hipertansiyonda kalp sağlığı ve börek sağlığı demek" olduğunu vurguladı. Erk, tuz konusunda şunları söyledi:
''Tuz tüketiminin azaltılmasına yönelik uğraş vermek, herkesin yapması gereken konudur. Biz bu işi en iyi 9-10-11 yaş grubu ile devam ediyoruz. İlkokullara gidiyoruz ve burada verdiğimiz eğitimle farkındalık yapıyoruz''
SELJEL, Fİ ISTANBUL GIDA BİLEŞENLERİ FUARININ ALTIN SPONSORU OLDU
Yenilebilir gıda jelatini üreticisi ve Türkiye'nin ilk jelatin markası Seljel, Foodingredients (Fi) İstanbul Gıda Bileşenleri Fuarının Altın sponsoru oldu. Avrupa'nın en iyi teknolojisine sahip jelatin fabrikası olarak üretimini sürdüren firmanın ürünleri ağırlıklı olarak, şekerleme endüstrisinde jelly, toffee ve marshmallow üretiminde, filtrasyon malzemesi olarak şarap ve meyve konsantresi üretiminde, pastacılıkta, süt ve et üretimlerinde kullanılıyor. bunların dışında, sporcu destek içeceklerinde ve gıda takviyesi olarak üretilen yumuşak kapsüllerde bulunuyor.
YENİLİKÇİ ÜRÜNLER Fİ ISTANBUL 2016'DA SERGİLENDİ
Gıda bileşeni firmalarının yenilikçi ve inovatif ürünleri Fi Istanbul 2016'da "innovationzone"da bir araya geldi. Firmaların yenilikçi ürünlerini sergiledikleri alan ziyaretçilerin ilgisini çekti.
İHA