GIDA SEKTÖRÜNDE ÜRETİM TÜKETİCİ TERCİHLERİ ODAKLI GELİŞİM GÖSTERİYOR

Tüketici bilincinin gelişimi, gıda sektöründe tüketici tercihleri odaklı üretimi beraberinde getiriyor.

Gıda sanayindeki üretim tüketicilerin talep ve beklentilerine göre şekilleniyor. Tüketici tercihlerini dikkate alan firmalar başarılı olurken, tüketicinin beklentilerine cevap vermeyen firmalar ya küçülüyor ya da yok oluyor.

Uluslararası Kabuklu Meyveler ve Kuru Meyveler Konseyi (World Nut and Dried Fruit Congress INC)'nin Amerika Birleşik Devletleri'nin Kaliforniya eyaletinde San Diego şehrinde düzenlenen 35. Kuru ve Kabuklu Meyveler Konferansında özelde kuru meyve sektöründeki, genelde ise gıda sektöründe tüketici tercihlerine göre yaşanan değişim masaya yatırıldı.

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, tüketicilerin sağlıklı gıdalara olan talebinin her geçen yıl daha da arttığı bir sürecin yaşandığını, artık arzı tüketicilerin talep ve beklentilerinin şekillendirdiğini, 35. Dünya Kuru ve Kabuklu Meyveler Konferansı'nın da ana fikrinin bu olduğunu kaydetti.

GÜVENLİ GIDA ÜRETİMİ ÇOK ÖNEMLİ

"Gıda sektörü tüketici odaklı bir gelişim sergiliyor" diyen Celep, "Amerika Birleşik Devletleri'nde de tüketicilerin beklentileri çerçevesinde gelişen ve değişen süpermarket sektörü bugün tüketicileri tek bir grup olarak değil artık farklı tüketicileri birey olarak görüp her birinin farklı ihtiyaç ve beklentilerine cevap vermeye çalışıyor. ABD'de yürürlüğe girecek olan Gıda Güvenliği Modernizasyon Kanunu (Food Safety Modernization Act, FSMA) bu dev pazara ihracatı daha da zorlaştırıcı hükümler içeriyor. FSMA ile gıda güvenliğinde ortaya çıkan sorunlara müdahale etmek yerine, en başta sorunların oluşmasını engellemek hedefleniyor. Tehlikelerin belirlenmesi ve önleyici denetimlerin uygulanması için riski baz alan bir yaklaşım öngörülüyor.

ABD'de 2017 yılında yürürlüğe girecek olan Gıda Güvenliği Kanunu ile Amerikan pazarında yer alacak ithal gıda ürünlerinde yeni bir denetim mekanizması işleyecek. Yeni dönemde, sağlıklı gıda kadar ambalajdan etikete hatta ürünlerin günlük tüketim miktarına dek çok incelikli şartlar aranacak" şeklinde konuştu.

Türkiye'nin kuru incir ve kuru kayısıda dünyanın en büyük üreticisi, çekirdeksiz kuru üzümde ise ikinci büyük üreticisi olduğuna işaret eden Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep sözlerini şöyle tamamladı; "Bu çerçevede bizler de alıcı pazarlardaki gelişmeleri takip etmek, gelişen ve değişen tüketici beklentilerine cevap verecek şekilde güvenilir ve kaliteli ürün üretmek zorundayız."

Kuru ve kabuklu meyveler için farklı oturumların düzenlendiği etkinlikte sektöre ilişkin son gelişmeler hakkında bilgi edinildi. Inter Global Board Cooperation Summit toplantısında Ece Tırkaz tarafından Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği adına bir sunum gerçekleştirildi.

İHA
  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.