Bu çerçevede 8-11 Mart 2016 tarihlerinde Japonya'nın Chiba kentinde düzenlenen FOODEX Japan 2016- 41. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı'na Türkiye'den 40 firma katıldı.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Japonya'nın gıda tüketiminin büyük bölümünü ithalatla karşıladığını belirterek, yıllık gıda ithalatının 60 milyar dolara ulaştığını kaydetti. Bu yüzden Uzakdoğu'nun en büyük gıda fuarı Foodex Japan Uluslararası Gıda Fuarı'na katılımın önemli olduğunu söyledi.
Türkiye'nin 19. kez katıldığı fuarın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu'nu Ege İhracatçı Birlikleri üstlendi. Foodex Fuarı'nda en çok ilgiyi çeken bölüm Türk asıllı İtalyan tasarımcı Erdem Şeker tarafından dizayn edilen Türkiye standındaki 42 metrekarelik trend alanı oldu. Bu alanda kuru incir, üzüm, kayısı, Antep fıstığı, zeytin, zeytinyağı, defne, kekik, adaçayı, nane, ıhlamur, makarna, bakliyatlar, bulgur, narenciye ürünleri, lokum, çikolata, gibi Türk gıda ürünlerinin tanıtımı ve bazılarının tadım aktiviteleri yapıldı.
Japonya'da gerçekleşen fuarla ilgili açıklama yapan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Türk gıda ihracatçıları açısından başarılı ve verimli bir fuarı geride bıraktıklarını, Ertuğrul filminin de etkisiyle Japonya'da Türklere ve Türk ürünlerine yoğun ilgi olduğunu aktardı.
Türkiye'nin 2015 yılı ihracatındaki düşüşe paralel olarak Japonya'ya yaptığı gıda ihracatının yüzde 14'lük azalışla 148,5 milyon dolara düştüğünü kaydeden Ünlütürk, "Japonya, 130 milyon nüfuslu, kaliteli gıda ürünleri tüketim alışkanlığına sahip bir ülke. Türk gıda sektörü için hedef pazarlardan bir tanesi. Foodex Japan Fuarı, Türk gıda ihracatçılarının hedefine ulaşmasında çok önemli bir anahtar görevi görüyor. Üstelik organik ürün potansiyelimiz ve Japon halkının alım gücü dikkate alındığında Japonya'nın önemi bir kat daha artıyor." şeklinde konuştu.
2016 yılında Ege İhracatçı Birlikleri olarak 4 yıl sürecek Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi hakkındaki tebliğ kapsamında Turquality projesinin Japonya ve Güney Kore'de hayata geçirildiğini dile getiren Ünlütürk, Turquality Projesi ile ilgili Ekonomi Bakanlığı onayının alındığını, bu sayede Foodex'in ardından Japonya'da çeşitli tanıtım faaliyetleri gerçekleştirileceğini sözlerine ekledi.
Foodex Japan Fuarı'nda 792 metrekarelik Türkiye standında aralarında Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu'nun da yer aldığı 35 Türk firma ve kuruluşu fuara iştirak etti. Fuarda zeytinyağı, makarna, bulgur, kuru meyve, dondurulmuş meyve ve sebze, şekerli mamuller, meyve suyu, , helva, reçel, lokum, zeytin, kuru domates, puding, un, çikolata gibi ürünleri sergiledi.
JAPONYA'YA İHRACATTA HUBUBAT ZİRVEDE
Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Moiz Hemsi de konuyla ilgili açıklamasında Türkiye'nin Japonya'ya yaptığı gıda ürünleri ihracatında hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar ihracatının 46 milyon dolarlık tutarla zirvede yer aldığını anlattı. Hemsi, hububat ihracatını 44 milyon dolar ile su ürünleri, 22 milyon dolar ile meyve sebze mamulleri ve 13 milyon dolar ile kuru meyve ihracatının takip ettiğini kaydetti. Japonya'nın gıda ihtiyacının çoğunluğunun ithalat yoluyla karşılandığı göz önüne alındığında potansiyelin çok yüksek olduğunu, ayrıca Japonların Türklere karşı sempatisini iyi değerlendirmemiz gerektiğini ifade etti.
Uzak Doğu'nun en büyük gıda fuarı olan FOODEX Japan Fuarı'na bu yıl, 78 ülkeden yaklaşık 3 bin 200 firma katıldı. Fuarda Türkiye 792 metrekarelik stant ile yer alırken, Türkiye'den milli katılım ile 35, bireysel olarak 5 firma olmak üzere toplam 40 firma iştirak etti. Dört gün boyunca süren fuarı 77 bin kişi ziyaret etti.
Haberler.com