GECE GÜNDÜZ MÜŞTERİ ARIYORUZ

Ege Yaş Sebze ve Meyve İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, 2018'de 2 milyar 326 milyon dolar ihracat gerçekleştiren sektörün 2023 hedefinin 5 milyar dolar olduğunu hatırlatarak, "Gece gündüz yeni pazarlar, müşteriler arıyoruz" dedi.

NİHAT DELİBAŞI

Interfresh Eurasia Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı tanıtım toplantısı gerçekleştirildi. Ege Yaş Sebze-Meyve İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, taze sebze ve meyve sektörü olarak yeni pazar ve müşteriler için gece gündüz çalıştıklarını söyledi. Bu kapsamda yurtçdışı alım heyeti gerçekleştiren fuar organizasyonlarının önemine değinen Uçak, Interfresh Eurasia Fuarı' nın öncü rölüne vurgu yaptı. Uçak, "Ülkemizde yılda yaklaşık 45 milyon ton sebze meyve üretilmektedir ve bu üretimin 4 buçuk milyon tonu ihracatta değerlendirilmektedir. Yani üretimimizin yüzde 10'unun ihraç edildiğini söyleyebiliriz. 4.5 milyon ton taze sebze meyve ihracatı karşılığı 2018 yılında 2 milyar 326 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdık. Taze meyve sebze sektörü olarak üretimimizin yüzde 20'sini ihraç etme potansiyelimiz var ve bu potansiyele ve de 2023 yılı için yaş meyve sebze sektörü için koyduğumuz 5 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için uluslararası fuarlar ihracatçılarımızın kullandığı önemli araçlardan biri durumundadır" ifadelerini kullandı.

ÇİN PAZARI BÜYÜK POTANSİYEL

Çinlilerin Türk sebze ve meyvelerini çok beğendiğini belirten Uçak, "Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği olarak, Türk taze meyve sebzelerinin ve meyve sebze mamullerinin tanıtımı ve ihracatının artması için Interfresh Fuarı dışında, Çin, Hong Kong, Almanya, Rusya, Fransa, Birleşik Arap Emirlikleri ve Japonya'da toplam 8 fuara katılarak tanıtım yaptık. Tadım etkinlikleri düzenledik. Biz hem ihracatçılar hem de İhracatçı Birlikleri olarak yeni pazarlar bulmak için yoğun bir çalışma içindeyiz. Nitekim geçtiğimiz günlerde Çin'e kiraz ihracatımızın önündeki engeller kalktı ve şu anda Çin'den yoğun bir talep ile karşı karşıyayız" dedi.

ULUSLARARASI HALE GETİRİLMELİ 

Fuarın uluslararası hale getirilmesinin sektör ve ülke için büyük bir kazanç olacağını ifade eden Uçak, "Yaş meyve sebze alanında önemli bir ihracatçı konumunda olan Ülkemizin, sektörün tek fuarı olan Interfresh Antalya Fuarını, Uluslararası düzeyde talep gören bir fuar haline getirebilmemiz, ülkemiz ve sektörümüz adına son derece önemlidir. Fuarın yurtdışından alım heyetleri ile desteklenerek alıcıların sayısının artırılması halinde hem yurtiçindeki ihracatçılarımızın hem de diğer ülkelerdeki ithalatçıların fuara ilgisinin de artacağını düşünüyorum" diye konuştu.

YÜZDE 15 BÜYÜME HEDEFİ

Antexpo Genel Müdürü Murat Özer, Interfres Eurasia Yaş Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj ve Lojistik Fuarı'nı bütün dünyaya tanıtmak için ülke ülke gezdiklerini söyledi.  Fuar yeri olarak İzmir yerine Antalya'nın seçiminde kentin dış dünyaya bağlantı noktalarını ve direkt uçuş sayısını örnek gösteren Özer, "Neden İzmir'de değil de Antalya'da bu fuar düzenleniyor? Net bir şekilde bunu açıklamam gerekirse; Antalya'ya 255 şehirden 61 hava yolu şirketi direk Antalya'ya uçuyor. Antalya direkt uçuşlarla 2 milyar nüfusa ulaşıyor.  Bize göre bu fuar bir fuardan çok daha ötesi. Bu sektörde başarısız olan fuarlar neden başarısız, başarılı fuarlar neden başarılı? Bu sorularımızı derinlemesine inceledik. Eksiklikler nelerdir bunları ortaya çıkardık ve yola bu şekilde çıktık" şeklinde konuştu.  Özer ayrıca, Fuara geçen yıl 5 ülkenin büyükelçisinin katıldığını belirterek, sözkonusu ülkelerin bu yıl fuarda katılımcı olarak yer alacağını açıkladı. Özer, "Geçen yıl fuarımızı 15 binni üzerinde profesyonel ziyaret etti. 500 bizim organize ettiğimiz alım heyeti misafiri olmak üzere bin 680'i yabancı ziyaretçisi vardı. Bu sene geçen yıla ek olarak yaş meyve sebzenin sulama grubuna özel bir bölüm yaptık. Bu yıl ziyaretçi sayısında yüzde 10_ 15'lik bir arntış öngörüyoruz" dedi. 

 

  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.