FİNİKE PORTAKALI VE ORTACA LİMONU DÜNYAYA AÇILIYOR

Türkiye'ye özgü 50 gıda ürünü Metro ile 10 Avrupa ülkesine ihraç ediliyor. Aldıkları coğrafi işaretle tescillenmiş Finike portakalı ve Ortaca limonu gibi ürünler, dünyaca ünlü şeflerin de alışveriş sepetlerine girmiş durumda

Metro Toptancı Market, coğrafi işaretli ürünlere verdiği destekle Türkiye’ye özgü lezzetlerin dünyanın önemli şeflerinin menüsüne girmesini sağlıyor. Toplam 610 ‘yıldızlı’ şefin yüzde 80’inin alışveriş yaptığı Metro, böylece Türkiye’nin yerel lezzetlerinin de yeni pazarlar bulmasına katkı sağlıyor.

Dünyanın en prestijli gastronomi yarışması Bocuse d’Or’un Dünya Finali Sirha kapsamında her yıl olduğu gibi Fransa’nın Lyon kentinde gerçekleştirildi. 15 yıldır yarışmaya sponsor olan Metro’nun Güney Avrupa Bölge Direktörü Pascal Gayrard ile Metro Toptancı Market Türkiye Müdürü Kubilay Özerkan, sorularımızı yanıtladı. Türkiye’nin toplam 27 ülkede bulunan Metro Toptancı Market için 8 öncelikli pazardan biri olduğunu kaydeden Türkiye Müdürü Kubilay Özerkan, “Ziyaret ettiğimiz yarışmanın en önemli özelliği, katılımcıların yemeklerinde ülkelerine ait yerel ürünler kullanması şartı. Böylece farklı ülkelerden yerel ürünlerin tüm dünyaya tanıtılması destekleniyor.

Türkiye’de de yarışmayı düzenlemeye başladık. Bu yıl Türkiye 17’nci oldu. Hayalimiz Türk mutfağının da önümüzdeki yıllarda burada yarışması” diye konuştu.

Metro raflarındaki ürünlerin yüzde 97’sinin yerel ürünler olduğunu söyleyen Özerkan, “Yerli tohumlara ve değişik bölgelerde yetiştirilen ürünlere rafl arımızı açıyoruz. Metro’da Finike portakalından Karacadağ pirincine, Antakya’nın ünlü Halhalı zeytininden Ortaca limonuna, Giresun tombul fındığından Taşköprü sarımsağına kadar tam 50 coğrafi işaretli ürün satılıyor. Diyarbakır’daki mağazamızı açtığımızda bugüne kadar yediğimiz Diyarbakır karpuzunun orijinal olmadığını gördük. Orijinal tohumu bulduk, ektirdik ve artık müşterilerimize orijinal Diyarbakır karpuzu satıyoruz. 16 çeşit orjinal yerli tohumu yeniden hayata döndürdük. Bir de Niğde Gazozu, Silivri Yoğurdu gibi yerel markaları da destekliyoruz” dedi.

Türkiye’nin ürünlerini 10 farklı ülkede bulunan Metro raflarına sunduklarını anlatan Özerkan, “2012- 2013 yıllarında bu ülkelere 8 bin ton ihracat gerçekleştirildi. 2014 Ağustos- Aralık döneminde 6 ülkeye 1.650 ton ihracat yapıldı” dedi.

Malatya’ya mağaza, yatlara servis

İki yeni mağaza açmaya hazırlandıklarını ve bunlardan birinin Malatya’da olacağını söyleyen Özerkan, şunları söyledi: “2020'de 25 ilde faaliyet gösteriyor olmayı hedefliyoruz. Trafikten bunalan müşterimize biz sevkiyat yapıyoruz. Geçen yıl yatlara da teslimat yapmaya başladık ve 3 bin 500 teslimat gerçekleştirdik. Küçük mağaza formatı ile daha çok yere ulaşır olduk. Türkiye’nin balık platformu olan tek satış noktasıyız. Yılda 5 milyon ton balık satışımız var.” Öte yandan kredi kartlarına getirilen düzenleme ile esnafın 2014 yılında kendini fonlayamadığını da belirten Özerkan, “Türkiye’de 112 bin bakkal var. 43 bini bizden alışveriş yapıyor. 3 banka ile anlaşmalı Metro Club kartımız sayesinde finansal problemleri çözmeye çalıştık” diye konuştu. Fransa’nın Bresse bölgesinde tamamen geleneksel yöntemlerle yetiştirilen piliç, coğrafi işaretli ürünler için örnek olacak durumda. Yıllık 30 milyon euroluk bir ekonomi yaratan Bresse Pilici, üreticilere ve restoranlara kazanç sağlıyor.

Türkiye gastronomide ilerliyor, biz de yardımcı olmak istiyoruz

Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 5 ülkeden sorumlu olan Metro Toptancı Market Güney Avrupa Bölge Direktörü Pascal Gayrard da toplantıda, Türkiye’nin gastronomide ilerlediğini kaydederek, “Biz profesyonellerin güçlü iş ortağı sıfatıyla restoran işletmeciliğinde de en iyiyi hedefl iyoruz. Türkiye’nin bu gelişimine katkıda bulunmak istiyoruz” dedi. Gayrard, şunları dile getirdi: “Ben köylü çocuğuyum, kendimize ait bir restoranımız vardı ve babam beni müşteriler sormadan onlarla ilgilenmem için uyarırdı. Büyük şirketlerin de aynı anlayışla çalışması lazım. Bugün Fransa’da tüketilen her iki istakozdan biri Metro’dan. Yasal zorunluluk olmadığı halde lokal ürünlere yüzde 100 yerli logosu kullanmaya başladık. 15 yıldır Bocuse d’Or’un sponsoruyuz oluyoruz. Yarışmadaki şefl erin, istedikleri yerel lezzetleri bulabilmek için tedarikçilerimizle seferber oluyoruz. Her yıl Fransa’da toptan ürün sattığımız 2000’e yakın bakkalı düzenliyoruz. Cirolarında yüzde 30’a yakın artış yaşanıyor.”

Dünya
  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.