BANDIRMA TİCARET ODASI, EDİNCİK ZEYTİNİ`NİN COĞRAFİ İŞARET TESCİL BELGESİNİ ALDI

Bandırma Ticaret Odası, coğrafi işaretli ürünlerle ilgili çalışmalarına devam ederek, Edincik Zeytininin coğrafi işaret tescil sürecini başarıyla tamamladı ve tescil belgesini aldı. Aynı zamanda, başvurusu yapılan Edincik Su Zeytinyağı için tescil süreci devam etmektedir.

Edincik Zeytininin tescil belgesinin alınmasının ardından ürünün bilinirliğini arttırmak ve üreticilere coğrafi işaretli ürünlerle ilgili katkı sağlamak amacıyla Bandırma Ticaret Odası'nda ilgili kurum temsilcileri ve Edincik Zeytini ile Edincik Su Zeytinyağı üreticileri bir araya geldi.

Toplantıda, Edincik Zeytini ve Edincik Su Zeytinyağı coğrafi işaret tescili sürecinde danışmanlık hizmeti veren Prof. Dr. Mustafa Kıralan, süreçle ilgili bilgilendirme yaptı. Kıralan, "Yaklaşık 2 yıl önce Edincik Su Zeytini ve Edincik Su Zeytinyağı için coğrafi işaret başvurusunda bulunduk. Türk Patent Kurumu'nun incelemeleri sonucunda zeytin ve zeytinyağı için 1 Aralık 2023'te tescil aldık. Ancak, zeytinyağıyla ilgili tarım reformu itirazıyla karşılaştık. Hazırladığımız cevabı gönderdik. En kısa sürede Edincik Su Zeytinyağı için de tescil almayı umuyoruz." dedi.

Bandırma Ticaret Odası Başkanı Adem Yılmaz da konuşmasında, "Tescili aldık. Bu aşamadan sonra ürünün bilinirliğini arttırmak ve hem üreticilere hem bölgeye katma değer sağlamak için neler yapabileceğimizi görüşmek istedik. Sizlerin faaliyetlerinize destek olmak amacıyla biz de Ticaret Odası olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız." şeklinde konuştu.

Toplantıya katılan Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisat Politikası Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Özcan Karahan ise, Rektörün görevlendirmesi üzerine "Bölgesel Kalkınmada Coğrafi İşaretlerin Rolü" konulu bir çalışma yaptıklarını belirtti. Karahan, "Coğrafi işaretin promosyonu önemlidir. Balıkesir'de 33 coğrafi işaret bulunmaktadır ve bu durum rekabeti artırmaktadır. Şirketlerin uzun vadeli planlarla, kaynak sağlayarak coğrafi işaretin promosyonunu yapması gerekmektedir. Öncelikle yetiştiricilerin bir araya gelmesi gerekmektedir. Sonrasında festival, müze, afiş, promosyon ürünleri gibi etkinlikler planlanmalıdır." dedi.

Karahan ayrıca, üreticilerin zeytin tonajı konusunda yaşadığı sıkıntıları da belirtti ve üreticilerin sorunlarına yönelik projeler yürütülmesi gerektiğini vurguladı.

Toplantıda, üreticilerin ürünlerin yetiştirilmesi, tedarik ve satışıyla ilgili sıkıntılarını dile getirmelerinin yanı sıra, zeytinyağı firmalarının Edincik Su Zeytinyağı ile ulusal ve uluslararası platformlarda aldıkları ödülleri paylaşmaları sonucunda, bu ürünlerin tanıtım ve reklamına daha fazla önem verilmesi gerektiği konusunda fikir birliğine varıldı.

iha.com.tr
  • Site Yorumlarý
  • Facebook Yorumlarý Facebook Yorumlarý
Yeni yorum yaz
Henüz bir yorum yazýlmadý. Ýlk yazan siz olabilirsiniz.