Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği (EZZİB) ve Mut Ticaret ve Sanayi Odası (MUTSO) son 30-40 yıllık süreçte zeytin varlığında büyük gelişim olan Mut'un sofralık zeytin ve zeytinyağı üretiminin daha fazla ihracata yönelmesi için işbirliği kararı aldı.
Mut Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Gürsel Aydın "Sağlık Zeytinden, Zeytin Mut'tan" söylemi ile Mut zeytin ve zeytinyağının tanıtımını gerçekleştirdiklerini, Türkiye genelinde zeytinyağı ile ilgili alınan 11 coğrafi işaretten bir tanesinin "Mut Zeytinyağı" olduğunu dile getirdi. Aydın, "Bundan sonra zeytinyağı ambalajlarında Türkiye haritasını içeren menşe işareti ve Mut Zeytinyağı Logosu kullanılacak" diye konuştu. Mut'ta bin 300 yıllık anıt zeytin ağacı bulunduğu bilgisini veren MUTSO Başkanı Aydın, Kleopatra'nın Mut zeytinyağı ile güzel ve genç kaldığını savundu. Mut'un iklim özelliklerinden dolayı Mut zeytininin ilaçsız üretildiğini anlatan Aydın, "Mut zeytini ilaçsız olup, sofralık olarak erken hasat edilmektedir. Sağlığa faydalı bileşenler açısından çok zengin. Dünya'da ilk zeytin hasadı Mut'ta yapılmaktadır. Dünyadaki 60 zeytin ağacından bir tanesi Mut'ta bulunmaktadır" diyerek sözlerini noktaladı.
ANA SÜTÜ GİBİ SAĞLIKLI
Mut Kaymakamı Muammer Köken ise zeytinyağının ana sütü gibi sağlıklı olduğunu, Anadolu'nun simge ağacı zeytin ağacının, filmler, romanlar, hikayelerle toplumda daha fazla tanınması ve yer etmesi için çalışmalar yapılması gerektiğinin altını çizdi. Daha önce görev yaptığı yörelerde zeytin ve zeytinyağı tüketiminin düşük olduğunu gözlemlediğini dile getiren Köken, "Türk zeytinyağının hem yurtdışında, hem de yurtiçinde tüketiminin arttırılması için tanıtım çalışmalarına yoğunlaşmamız lazım" şeklinde konuştu.
Mut'un coğrafi konumu nedeniyle hiç ilaç kullanmadan sofralık zeytin ve zeytinyağı üretebildiği bilgisini veren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er de, Son yıllarda Zeytinyağı rekoltesi 10 bin tonu aşan, sofralık zeytin rekoltesi ise 30 bin tonu aşan Mut ilçesinin, yeni plantasyonların verime geçmesi ile birlikte önümüzdeki dönemde zeytincilik sektöründe konumunu güçlendireceğine vurgu yaptı.
ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞINA PRİM
Zeytin ve zeytinyağı ihracatçılarının dünya pazarlarında rekabet gücünün artırılması için; üretimin her safhasında, özellikle üretim aşamasında girdi maliyetlerinin daha rekabetçi seviyelere çekilmesi gerektiğinin altını çizen Er, sofralık zeytine en az 0. 50 kuruş, zeytinyağına ise 2. 5 TL düzeyinde prim talebinde bulundu.Er, "Tane zeytine prim desteği sağlandığı takdirde, üretilen ve piyasada işlem gören ürünlerin tamamı kayıt altına alınabilecektir. Hem de ihracat ve rekabet gücümüz artacaktır" dedi.